Dari Kemaman ke Johor tanpa IC. Merasa sebagai pelarian buat seketika. - Kisah Aku Dan Mereka

Dari Kemaman ke Johor tanpa IC. Merasa sebagai pelarian buat seketika.

Dari Kemaman ke Johor tanpa IC. Merasa sebagai pelarian buat seketika. Berdebaq ceq..

Tak tahu nak sedih ke nak gelak tapi ini la yang terjadi. Semestinya Nurul moody juga bila sedar tertinggal wallet. Kisah bermula bila encik husband  cakap kemungkinan dia ada projek sekejap kat Pengerang, Johor dalam 2,3 hari. Dia bercadang nak bawa kami semua ikut dia tapi dia dah pesan awal-awal lagi yang dia pergi bekerja jadi kami terpaksa 'mereput' kat hotel je. Nurul pun on je sebab nak ikut kan. Lagi pula macam mana nak bergerak dengan anak-anak yang kecil dua orang ni. Letih nak handle sorang diri. Tambahan kat tempat orang, memang agak payah bila tak kenal jalan dan kawasan. Melepak kat hotel pun boleh la asal bukan kat rumah sendiri sebab dah bosan. Ngee...


Bag persalinan anak yang tertinggal termasuk la wallet yang ada dalam bag ni
Lepas dah memang comform kena join projek kat Pengerang Johor, kepala dah ligat fikir nak kemas baju. Masa dapat tahu pun petang, hari sabtu. Keesokan petang hari Ahad kemungkinan dia perlu masuk kerja jadi kami perlu bertolak malam itu atau keesokan pagi.


Semestinya Nurul pilih esok pagi sebab bukan mudah nak kemas baju last minute ni. Baju budak-budak lagi, macam-macam kerenah. Syoknya malam tu siap plan nak goreng karipap segera lagi padahal waktu tu masih dalam kereta on the way nak balik rumah lepas seharian berjalan kat Hari Terbuka Armada 2019 di Tanjung Gelang dan melawat Safari Park Gambang. Dari Gambang nak balik kemas baju pastu gerak ke Johor memang mustahil la, badan dah letih.


Set balm tasneem memang keperluan anak-anak. Bayangkan bila tertinggal..

Baju anak-anak, baju untuk tidur, Pampers, tuala, stok makanan dah ready. IC pula kan, ada kisah yang terjadi masa ke Tanjung Gelang tu. Sebenarnya Nurul keluarkan IC dari wallet dan masukkan dalam handbag je. Kes tak nak beratkan handbag dengan wallet. Wallet tinggal dalam kereta je masa melawat kapal TLDM. Malam tu masa tengah kemas baju, dah simpan semula IC dalam wallet dan masukkan dalam bag persalinan anak-anak. Bag persalinan anak-anak kira flexible bag la, akan diusung setiap masa tapi sebaliknya bila bag persalinan anak-anak tu Nurul tertinggal.


Bila kau dah sedar bag persalinan anak-anak tak bawa dan kau dah gerak jauh dari rumah, datang satu perasaan...arghhh.. kan dah plan semua siap-siap. Kenapa ada juga yang tertinggal. Terus rasa nak jadi hulk. Tetiba teringat perkara yang lagi sadis.. wallet ada dalam tu la. Yer la, malam tu juga ambil IC dari handbag konon nak masukkan semula dalam wallet  sebab takut terlupa. Jadi ambil wallet dan tinggal handbag dalam kereta terus masuk dalam rumah. Bila kemas bag malam tu, selit la wallet dalam bag persalinan anak-anak. Sekali bag anak tertinggal la. Sepanjang jalan Nurul murung dan tidur je. Selalu memang takkan tidur kalau husband drive tapi kali ni pasrah je. Rasa kosong. Kosong, kosong, kosong......

No comments